Het lag enigszins voor de hand dat de eerste golf lezers van Nooit Af zou bestaan uit de digitale voorhoede en de sociale pioniers.
Dat er daarna een tweede golf kwam, met beslissers in het bedrijfsleven en bij de overheid, was een cadeautje, en pure winst.Maar de derde golf, die hadden we eigenlijk niet zien aankomen.
Die is te danken aan de lezers van de eerste golf, die het boek fanatiek hebben uitgedeeld aan familie, vrienden en buren – die een groep lijken te vormen die grofweg samen te vatten valt als: ‘De 50-plusser die nog naar het journaal kijkt en zich afvraagt wat er in hemelsnaam aan de hand is in de wereld en hoe het verder moet.’ Voor deze groep is Nooit Af een vlot leesbaar opstapje naar meer maatschappij-en-technologiebewustzijn.
Op suggestie van Daan van der Valk, de leukste boekhandelaar van Nederland, hebben we besloten het boek opnieuw uit te geven en anders in de markt te zetten: niet als managementboek, maar als ‘populaire maatschappelijk-relevante non-fictie’. Met een ander voorwoord, andere aanbevelingen, en een andere cover. Meer gericht op de laatstgenoemde groep lezers.
Deze midprice-editie zal in oktober verschijnen. We zijn aan het broeden op een leuke voorinteken-actie.
Wil je nog beter op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen op het gebied van Easycratie en Nooit-Af, abonneer je dan op de Easycratie-nieuwsbrief. Binnen enkele weken zal er weer een verschijnen, met daarin ook nieuws over de toegepaste editie Nooit Af in het Onderwijs, waarmee Annette Dölle en ik momenteel hard aan het werk zijn.
Gefeliciteerd, Goeie actie.